Natur Organic

Egészséges lenmagos-szezámmagos ropogtatós (gluténmentes, paleo)

Ez a pillanatok alatt összedobható ropogtatós nagy kedvencem lett. Kedvünk szerint variálhatjuk a magok és lisztek arányát és összetételét, attól függően, hogy éppen mi van otthon, vagy mihez van hangulatunk. Használjunk bátran más fűszereket is! A sajtot ki lehet hagyni, de nem érdemes :). A sült sajt fantasztikus aromát ad neki!     Hozzávalók: 150… Tovább »

Sült “Bounty” egészségesen 3féleképpen (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Ez egy tipikus elrontott sütemény, aminek jó vége lett, és egy igazán ízletes és sokoldalú édességet kaptam :). Paleo raffaello-nak indult, de sehogy sem akart összeállni. Sokáig próbálkoztam, de végül kénytelen voltam feladni, és átminősíteni “sült Bounty”-vá. Persze a Bounty-hoz csak annyi köze van, hogy hasonlít az ízviláguk. De ez bőven elég is, mind a három… Tovább »

Házi mogyorókrém 2. (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, paleo)

Egyszer már írtam a házi mogyorókrémről itt. Ez volt a gyorsított verzió, mert csoki helyett kakaóport adtam hozzá, így nem kellett az olvasztással vesződni. Pár hete, amikor elfogyott itthon az előző adag mogyorókrém, és utánpótlást akartam gyártani, későn vettem észre, hogy nincs itthon kakaópor (tudom, nagy hiba, nem is tudom, hogy fordulhatott elő :P). Így… Tovább »

Sült édesburgonya guatemalai módra (camote en dulce) (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, paleo)

Már régóta szerettem volna kipróbálni az édesburgonyát. Pár hete a piacon találtam is :). Mivel férjem guatemalai, adott volt, hogy úgy készítsem el, ahogy ők szokták. A camote en dulce (vagy camote en miel, magyarul mézes édesburgonya) tipikus guatemalai édesség, de egész Latin-Amerikában hasonlóan készítik. (Természetesen nem kókuszvirágcukorral, még mézzel is igen ritkán, leginkább hagyományos… Tovább »

7 egyszerű és mégis nagyszerű gyurmafigura gyerekekkel

Egy borongós-esős nap (mint amilyen a mai is) tökéletes alkalom arra, hogy kicsit kreatívkodjunk a gyerekekkel. Gyurmázni nem csak drága gyurmákkal lehet, készíthetünk magunk is egyszerű só-liszt gyurmát, amit vagy megfestünk ételfestékkel, vagy szárítás után kifestjük. A gyurma hozzávalói: egy rész só, egy rész liszt, és annyi víz, amennyivel gyurma-állagot kapunk, érdemes apránként hozzáadni a vizet. Régen… Tovább »

Szilvás lepény (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Ha nincs sok időnk a konyhában pepecselni, de mégis szeretnénk valami finom és egészséges sütit összedobni, szívből ajánlom ezt a lepényt. Pillanatok alatt készen van,  ahogy pedig a sült szilva illata belengi a lakást, garantálom, hogy ugyanolyan gyorsan el is fogy :).   Hozzávalók: 300 g mandula mix liszt / zabliszt 20 dkg vaj / kókuszolaj… Tovább »

Nagyon puha almás-csokis muffin (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Mostanában a lányaim is beszállnak az ötletelésbe, hogy mit süssünk. Ennek a sütinek az alapötlete is az ő fejükből pattant ki. Az almának köszönhetően nagyon puha, egyáltalán nem száraz. Eredetileg kakaót akartam belekeverni, de valamiért nem volt itthon, így kénytelen voltam kiváltani csokival. Mostantól marad a csoki, sokkal lágyabb, krémesebb lesz tőle a tészta. Zabliszttel… Tovább »

Kápia paprika krém (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, paleo)

 Még nyár közepén írtam a padlizsánkrémről (itt). A kápia paprika krémet hasonlóan készítem, és hasonlóan nagyon-nagyon szeretjük :). A paprikához még jobban illik a dióolaj, szerintem verhetetlen páros. Természetesen ha nincs otthon, akkor helyettesíthetjük olívaolajjal is. Ehetjük kenyérrel (például ezzel), mártogathatunk bele zöldségeket, húst, bármit :).   Hozzávalók: kb 10 db kápia paprika 3-4 ek dióolaj 8-9 ek lenmagolaj… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!