Natur Organic

Elronthatatlan epres-rebarbarás clafoutis mandulaliszttel (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Na jó, igazából nem clafoutis, hanem flaugnarde. Clafoutis-nak csak azt hívják, amit montmorency cseresznyével készítenek, szigorúan a magjával együtt. A magot egyébként azért hagyják benne, hogy a cseresznye leve ne keveredjen össze a tésztával. Mivel viszont most még tart az eperszezon, az eperhez pedig kitűnően passzol a rebarbara, kipróbáltam ezt a változatot is. Nem csalódtam,… Tovább »

Babakeksz (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, paleo)

Pár évvel ezelőtt a hivatalos hozzátáplálási táblázatban bevezették a háztartási kekszet, már 6 hónapos kortól. Ezen nagyon meglepődtem, hiszen a háztartási keksz összetevői (búzaliszt, cukor, növényi olaj, glükóz szirup, térfogatnövelő szerek, só, aromák, lisztkezelőszer) a legjobb indulattal sem nevezhetőek bababarátnak (szerintem felnőttbarátnak sem…). Egyszer valahol rá is kérdeztem, hogy ezt komolyan gondolták-e, és azt a választ… Tovább »

Gyors epres kókusztekercs sütés nélkül (gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes, paleo)

Egy klasszikus desszert új köntösben, egészségesen. Az eper, a kakaó és a kókusz fantasztikus ízkombinációt alkot! Már régóta szerettem volna elkészíteni a kókusztekercs glutén- és laktózmentes változatát. Növényi tejem épp nem volt itthon, eprem viszont igen, így adta magát az ötlet, hogy eperturmixot keverjek a mandulaliszthez. Utólag jutott eszembe, hogy ha a vajas kókuszkrémbe is… Tovább »

Gyors és egészséges citrusos-epres süti (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Ha a hétvégi melegben egy kis egészséges édességre vágyunk, de nem szeretnénk magunkat nagyon megerőltetni, ez a süti tökéletes választás. Mivel most eperszezon van, epret raktam bele, de bármilyen más gyümölccsel nagyon finom lehet. Bónusz a citrom frissítő hatása! Fontos, hogy csak kezeletlen citrom- és narancshéjat tegyünk bele!!! Lidl-ben kapható mindkettő, de már a Spar-ban is… Tovább »

Paradicsomsaláta amaránttal (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes)

Gyors, tápláló és nagyon finom saláta. Fogyaszthatjuk magában, vagy akár köretnek is. Az amarántról  bővebben itt olvashatunk. Hozzávalók (2-3 főre): 20 dkg amaránt 4 db paradicsom 3 újhagyma 2 ek fokhagymaolaj 2 ek lenmagolaj olívaolaj ízlés szerint 1 ek balzsamecet só Elkészítés: Az amarántot kb kétszerannyi vízben puhára főzzük (ha idő előtt elfogy a víz,… Tovább »

Duplacsokis narancsos-mogyorós keksz (gluténmentes, tejmentes)

Ez a keksz tökéletes példája annak, hogy ma már kompromisszumok nélkül nassolhatunk, ha ránk tör az édesség iránti vágy. A lisztek arányát szabadon változtathatjuk, készíthetjük kizárólag mandulalisztből is, de egy kis gyümölcsliszttel (90% alma és 10% kékszőlőmag őrlemény keveréke) sokkal finomabb lesz. Tudom, hogy nehéz megállni, de ha nem akarjuk, hogy szétessen, mindenképpen hagyjuk kihűlni…. Tovább »

Répás tócsni (gluténmentes, tejmentes, paleo)

A tócsni/lapcsánka/röszti egészséges változata sárgarépapürével. Köretként is kiváló, de sajttal megszórva főételnek is készíthetjük. A lisztek arányán szabadon változtathatunk. Készíthetjük akár zabliszttel is, de akkor figyeljünk, hogy olyan feldolgozóhelyről származzon, ahol nem szennyeződött gluténnel. Hozzávalók: 200 g sárgarépa 20 g lenmagliszt 30 g mandulaliszt 5 g petrezselyemliszt 2 tojás só, bors 1 ek zsír/olaj reszelt… Tovább »

Almás-körtés golyók

Rendkívül egyszerű, gyors és egészséges édesség, tele gyümölccsel. És még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá. Ha édes almából készítjük, egyáltalán nem igényel hozzáadott cukrot. Először kakaóba forgattam a golyókat, de teljesen átázott a kakaó. Az ízélményen ez nem változtatott, de nem volt túl esztétikus, így inkább lecseréltem kókuszreszelékre, és a tésztájába kevertem egy kis kakaót…. Tovább »

3 egészséges reggeli turmix banánnal (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, paleo)

Hétköznap reggeleken sokszor nincs idő hosszabb reggelikre, pedig nagyon fontos, hogy ne üres gyomorral indítsuk a napot. Ezeket a turmixokat egy pillanat alatt elkészíthetjük, a banánnak köszönhetően laktatóak, és nagyon egészségesek is! Mivel mi nem eszünk joghurtot, tejmix lisztet használok, amiben természetesen nincs tej. Mandula-, kókusz- és rizsliszt keveréke. Tejfogyasztók natúr joghurttal is keverhetik, úgy… Tovább »

Csoki fondü gyümölcsökkel (gluténmentes, tejmentes, paleo)

Csoki fondüt fondükészlet nélkül is lehet csinálni. Nem kell hozzá más, csak egy lábos, amiben vizet forralunk, egy edény, amiben megolvasztjuk a csokit, és villák, amikre rátűzzük a gyümölcsdarabokat. Rendkívül egyszerű és gyors, ha nincs sok időnk a konyhában pepecselni, de valami édességre vágyunk, tökéletes választás. Ráadásul a gyümölcsöt nem annyira kedvelő gyerekeket sem kell… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!